(5GAMBAR) 'Suka hati kau nak rembat motor orang'

Untuk Info Penuh Klik Pada Iklan Ini

LUNDU, SARAWAK - Seorang lelaki warga Indonesia ditahan dan oleh penduduk kampung ketika cuba mencuri sebuah motosikal Yamaha 125 milik penduduk. 

Dalam kejadian jam 8 pagi di Kampung Stunggang, suspek yang gagal melarikan diri telah ditahan, manakala seorang lagi rakannya berjaya meloloskan diri. 

Lapor Harian Metro, kedua-dua suspek warga Indonesia yang masing-masing berusia 26 dan 27 tahun sebelum itu dilihat berada dalam keadaan mencurigakan di kawasan kampung tersebut dengan menunggang motosikal curi milik seorang penduduk. 






Ketua Polis Daerah Lundu, Deputi Superintendan Wong Chee Keong berkata, kedua-dua suspek cuba meloloskan diri, tetapi salah seorang daripada mereka berjaya ditangkap, manakala rakannya melarikan diri ke dalam hutan berhampiran. 

"Berlaku pergelutan di antara penjenayah dan penduduk kampung yang cuba menahannya. Akibatnya suspek mengalami kecederaan di muka, badan dan kaki. 

"Suspek kemudian dihantar ke Hospital Lundu untuk menerima rawatan dan ditahan mengikut Seksyen 379A Kanun Keseksaan," katanya. 

Polis kini sedang giat memburu seorang lagi suspek yang dikenali sebagai Daya Ajiu, 27. 

Sementara itu, netizen di media sosial memuji tindakan pantas penduduk yang berjaya menahan suspek.

Sumber : The Reporter
Powered by Blogger.